Uspostavljen sustav za praćenje kvalitete svih mrežnih usluga dostupnih kroz Geoportal NIPP-a

U okviru razvoja Geoportala Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP) po prvi puta uvedena je nova funkcionalnost automatskog praćenje dostupnosti i performansi mrežnih usluga. Ista je bazirana „GeoHealthCheck“, alatu otvorenog koda. Ova nadogradnja omogućuje svim pružateljima mrežnih usluga koji su ujedno i subjekti NIPP-a, da pravovremeno otkriju eventualne probleme mrežnih usluga te osiguravanje njihove dostupnosti, pouzdanosti i učinkovitosti.

Slika prikazuje Nadzornu ploču alata GeoHealthCheck na kojoj je vidljivo da su sve ATOM usluge zadovoljile provjeru
 
GeoHealthCheck je alat otvorenog koda za nadzor i testiranje mrežnih usluga (OGC WMS, WFS, WMTS, CSW i dr.) koji kontinuirano provjerava dostupnost, ispravnost i brzinu odziva mrežnih usluga te generira izvještaje o njihovom stanju, a također se provjeravaju i URL adrese. U slučaju nedostupnosti određene mrežne usluge, generirani izvještaji s navedenim poteškoćama mrežne usluge se automatski šalju emailom subjektu NIPP-a u čijoj je nadležnosti određena mrežna usluga i djelatnicima Nacionalne kontaktne točke. Na ovaj način su subjekti NIPP-a pravovremeno obaviješteni o nefunkcionalnosti mrežne usluge u njihovoj nadležnosti te mogu promptno pristupiti otklanjanju poteškoća kako bi njihove mrežne usluge bile kontinuirano dostupne korisnicima.

Slika prikazuje Nadzornu ploču alata GeoHealthCheck na kojoj je vidljivo da određeni dio usluga nije zadovoljio na provjeri
 
Neki od glavnih testova koje GeoHealthCheck provodi su standardne OGC provjere (sukladnost prema OGC specifikacijama (WMS GetCapabilities, WFS GetFeature...)), test odziva (mjeri koliko brzo mrežna usluga odgovara na upit) i HTTP statusna provjera (provjerava vraća li mrežna usluga ispravan HTTP odgovor). Testovi se provode jednom dnevno.

Slika prikazuje Nadzornu ploču alata GeoHelathCheck na kojoj su prikazani koji testovi se provode za pojedinu uslugu
 
Ova nadogradnja predstavlja značaj doprinos podizanju kvalitete infrastrukture prostornih podataka u Republici Hrvatskoj kako iz perspektive korisnika, tako i iz perspektive subjekata NIPP-a. Eventualni problemi pouzdanosti i dostupnosti mrežnih usluga su prepoznati dovoljno rano, vrlo često i prije nego sami korisnici prepoznaju iste. Subjekti koji imaju prijavljene mrežne usluge ne moraju razvijati vlastite alate za praćenje izvedbe vlastitih mrežnih usluga; dovoljno je iste prijaviti u Katalog metapodataka NIPP-a i one će se periodički provjeravati.
 
Državna geodetska uprava kao Nacionalna kontaktna točka za NIPP i INSPIRE kontinuirano ulaže napore kako bi se prostorni podaci u nadležnosti tijela javne vlasti Republike Hrvatske učinili dostupnima svim zainteresiranim stranama.
 
Detaljna dokumentacija za GeoHealthCheck je dostupna na https://geohealthcheck.org/.