19. NIPP radionica u sklopu projekta "Jačanje kapaciteta za uspostavu NIPP-a"
Dana 2. veljače 2021. u organizaciji Državne geodetske uprave održana je 19. NIPP radionica, kao prva iz ciklusa radionica pod zajedničkim nazivom „Uključenje jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u Nacionalu infrastrukturu prostornih podataka“. Ova je radionica održana kao virtualna radionica putem platforme Microsoft Teams u sklopu provedbe projekta „Jačanje kapaciteta za uspostavu NIPP-a“ koji je sufinanciran sredstvima Europskog socijalnog fonda. Radionici je prisustvovalo 37 sudionika, predstavnika jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave s područja Varaždinske, Međimurske i Koprivničko-križevačke županije, kao i djelatnici DGU.

Prisutne je pozdravila i mr. sc. Ljerka Marić, načelnica Sektora za infrastrukturu prostornih podataka, koja je istaknula dvostruku ulogu DGU, kao pružatelja podataka (DKP, Registar prostornih jedinica…) i koordinacija uspostave i razvoja NIPP-a. Ukratko je predstavila Službu za Infrastrukturu prostornih podataka, čija je unutarnja ustrojstvena jedinica Služba za NIPP, nadležna za provođenje Zakona o NIPP-u. Sudionicima se obratio i mr. sc. Tomislav Ciceli, voditelj Službe za NIPP, koji je predstavio ESF projekt „Jačanje kapaciteta za uspostavu NIPP-a“ u čijem okviru se provodi novi ciklus NIPP radionica .
Prvo, uvodno predavanje pod nazivom „Uvod u NIPP; Svatko može lako pronaći, razumjeti i koristiti prostorne podatke“ održao je mr. sc. Tomislav Ciceli. Kroz predavanje su predstavljeni zakonski, strateški, tehnički i vremenski okvir uspostave, održavanja i razvoja NIPP-a, kako bi se predstavnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave upoznalo s istima i obvezama koje iz njih proizlaze.
Potom je uslijedio kratki upitnik, kako bi se kroz interakciju sa sudionicima dobile povratne informacije o poznavanju NIPP-a, njezine svrhe i obveza sudionika kao predstavnika subjekata NIPP-a. Rezultati su pokazali da većina sudionika dobro razumije ciljeve i prednosti NIPP-a, no potrebno je aktivno uključivanje kako bi se oni ostvarili.
![]() |
![]() |
Nakon upitnika mr. sc. Tanja Rodin je predstavila Registre NIPP-a koji predstavljaju prvi korak u uključenju subjekata u NIPP. Pri tome je protumačila odredbe Zakona o NIPP-u koji se odnose na pitanja kao što su: tko je subjekt NIPP-a, što su to prostorni podaci i koji su prostorni podaci dio NIPP-a, kao i sam postupak prijave subjekata i izvora prostornih podataka u Registre NIPP-a.

Sljedeće predavanje „Katalog metapodataka NIPP-a/Geoportal NIPP-a“ je održala dr. sc. Iva Gašparović. Ovo je predavanje bilo posvećeno završnom koraku uključivanja subjekata u NIPP, popraćeno detaljnim objašnjenjima unosa metapodataka kao bi se sam proces uključenja olakšao subjektima NIPP-a, te kako bi se osiguralo daljnje održavanje i razvoj izvora prostornih podataka i pripadajućih metapodataka u nadležnosti subjekata NIPP-a.
Kroz predavanje „Mrežne usluge“ mr. sc. Tanja Rodin je objasnila razvoj i vrste mrežnih usluga, sukladno Direktivi INSPIRE koja je prenesena u hrvatsko zakonodavstvo kroz Zakon o NIPP-u.
Posljednje predavanje „GeoHrvatska“ je održala dr. sc. Iva Gašparović koja je ukratko predstavila preglednik GeoHrvatska, kao jedan od osnovnih proizvoda NIPP-a namijenjen građanima.
PROGRAM 19. NIPP RADIONICE | ||
VRIJEME | NASLOV PREDAVANJA | FORMAT |
10:00–10:05 | Otvaranje radionice (Antonio Šustić, zamjenik glavnog ravnatelja) | |
10:05–10:15 | Uvod u radionicu (mr. sc. Ljerka Marić i mr. sc. Tomislav Ciceli) | |
10:15–10:55 | Uvod u NIPP; Svatko može lako pronaći, razumjeti i koristiti prostorne podatke (mr. sc. Tomislav Ciceli) | |
10:55–11:10 | Interakcija sa sudionicima | |
11:10–11:30 | Registri NIPP-a (mr. sc. Tanja Rodin) | |
11:30–11:40 | Pauza | |
11:40–12:05 | Katalog metapodataka NIPP-a/Geoportal NIPP-a (dr. sc. Iva Gašparović) | |
12:05–12:30 | Mrežne usluge (mr. sc. Tanja Rodin) | |
12:30–12:40 | GeoHrvatska (dr. sc. Iva Gašparović) | |
12:40–13:00 | Diskusija | |
13:00 | Završetak radionice |
Pristup mrežnim stranicama NIPP-a na kojima je moguće preuzimanje obrazaca za potrebe provedbe projekta.